Het vermogen van een game om spelers binnen te halen, vast te houden en te monetizen is vaak gemakkelijk te verbeteren door goed te analyseren wat er in deze fases gebeurt. Het meten en analyseren van spelersgedrag en -stromen geeft nieuwe inzichten waarmee de game kan worden verbeterd.
Assistentie bij alle stappen van de analytics en telemetrie implementatie. De belangrijkste vraag hierbij is: welke metingen gaan de meest betekenisvolle informatie opleveren? Wanneer dat is vertaald naar wát er dan gemeten moet worden kiezen we de meest passende tool. Eerlijk en onafhakelijk. Bij het inbouwen van analytics in de game assisteren we met een helder overzicht van de te meten events.
Meer infoDe afkorting ‘KPI’ wordt tegenwoordig veel gebruikt. Deze belangrijke indicatoren (Key Performance Indicators) zijn een cijfermatige samenvatting van je spel en zijn commercieel succes. Het is juist het samenvatten van data voor bijvoorbeeld KPI’s wat lastig kan zijn. Een fout is snel gemaakt. Geaggregeerde data is de basis voor elke soort analyse, dit moet goed gebeuren. Wanneer we samen naar de geaggregeerde data kijken zijn verbeterpunten snel ontdekt.
Meer infoBij verklarende analyses kijken we naar de data die je hebt verzameld over spelersgedrag binnen je game. Welke conclusies kunnen we trekken en welke verbeterpunten brengen die aan het licht?
Meer infoExperimenten als A/B- en multi-variate testing zijn de manier om verbeteringen te toetsen en te verzekeren dat verbeteringen in jouw ogen ook door de spelers worden opgepikt. In een ideale situatie lopen er altijd wel experimenten in je game, van knoppen tot menu's tot de moeilijkheid. Een conclusie is zo getrokken, maar deze is slechts zo betrouwbaar als de data zelf.
Meer infoOp het raakvlak van data en communicatie liggen allerlei kansen. Wanneer je gedragsdata gebruikt om het gesprek met individuele spelers te verrijken verhoog je CTR, verbeter je conversie en houd je meer spelers betrokken. Bezorg qua personalisatie, timing en inhoud de perfecte boodschap voor elke speler. Veel gebruikte kanalen hiervoor zijn e-mail, push notificaties, in-app bericht systeem en social media.
Meer infoUit het gedrag van de speler is meer af te lezen dan enkel wat ze hebben gedaan, namelijk ook wat ze gaan doen. Door middel van regressie analyse kan bijvoorbeeld worden voorspeld welke spelers waarschijnlijk je spel gaan verlaten of welke spelers waarschijnlijk geld uit gaan geven. Dit geeft jou de mogelijkheid om hier adequaat op in te spelen.
Meer info